Samotni?

SAMOTNI?

Samotni?

The Company Red Angels / Francja

Zaskakująco samotni dorośli w wiecznie opresyjnym, rywalizującym i zimnym społeczeństwie. Niezwykle samotne dzieci, wciągnięte w wir dorosłego świata, szukają swojego miejsca w codziennym życiu, które je przerasta i rozdaje kuksańce. Niczym w układance elementy przedstawienia współgrają ze sobą wtapiając się w karykaturę codzienności, w kawałki życia na granicy rozpadu i w otumanioną rodzinę.
Tym przedstawieniem trupa Red Angels (Czerwone Anioły) zgłębia medialny temat, który oferuje dzieciom i dorosłym cudze dowcipy i niewiele zadowolenia z siebie w dorosłym życiu.

Basile i Leontine są dwojgiem dzieci, które chciałyby dorastać spokojnie, jak wiele innych, ale wciągnięte w wir dorosłego świata, próbują znaleźć swoją własną drogę w życiu, które je przytłacza i obciąża. Wśród rodziców spieszących się w różne miejsca lub skupionych na nudnych czynnościach codziennego życia każde dziecko, zarazem świadek i ofiara, przedwcześnie dojrzały pan swego losu, poddaje się sytuacji lub ucieka w świat wyobraźni.

Tancerzy / dorosłych widzimy w przestrzeni, w ruchu, wciągniętych w szaloną choreografię gestów dnia codziennego lub tych związanych z ich obowiązkami zawodowymi.
Z kolei obserwujemy, jak każde dziecko / lalka oczekuje w życiu codziennym nadejścia dorosłego i jego pomocy w dalszej drodze. To dziecko, jednak, doświadcza nieskuteczności reakcji dorosłego na te oczekiwania.

Basil trafia w wir energii, która nie jest przeznaczona dla niego, a Leontine znajduje się wśród konfliktów i ogłuszającej ciszy i nie potrafi się tam odnaleźć. Kolejne rozczarowania pogłębiają ich odczucie osamotnienia i niemożliwości bycia zrozumianym przez dorosłych, od których tak wiele oczekują.
Jednakże, każde z nich odnajduje rozwiązanie. Czy to poprzez spotkanie życzliwego manipulatora, który powstrzymuje swoje działania i oferuje fachową pomoc (w manipulacji) i daje im poczucie pewności, której potrzebują, czy też przez pogrążenie się w świecie wyobraźni, której bogactwo pozwala im prześcignąć codzienność.

To co zaczyna manipulacje, to elementy tańca. To one tłumaczą czasami chaotyczne życie dzieci-lalek, które jest ściśle powiązane z ruchami tancerza.
Uległość lalki w zdumiewający sposób oddaje podporządkowanie dziecka dorosłemu.

02.10.2018 godz. 17:30
Duża Scena, ul. Katedralna 18
wiek: od 8 roku życia
czas trwania 55 min.

www.rotativaperformingarts.com